مطالب ادبی و فرهنگی

سلام دوستان عزیز .به وبلاگم خوش آمدید .امید دارم از بخش های متنوع وب کمال استفاده رو ببرید

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

این خوراکی ها معدن پتاسیم هستند!

یکی از بزرگترین مشکلات تغذیه جوامع امروزی این است که سدیم زیاد و پتاسیم کمی مصرف می کنند. مطالعات نشان می دهند که افزایش جذب پتاسیم و کاهش نمک و سدیم تا 21 درصد ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد.

پتاسیم با محافظت از رگ های خونی در مقابل ضخیم شدن و آسیب اکسیداتیو، به بدن کمک می کند. هر بزرگسال باید روزانه 4700 میلی گرم پتاسیم دریافت کند. پتاسیم زیادی می تواند خطرناک باشد. خوراکی های زیر به بدن شما کمک می کنند تا پتاسیم کافی را دریافت کند.

سیب زمینی
سیب زمینی بیشترین مقدار پتاسیم را در میان خوراکی ها داراست. یک عدد سیب زمینی 694 میلی گرم پتاسیم و فقط 131 کالری دارد و پر از فیبر و بتاکاروتن است. سیب زمینی کبابی، سرخ شده، پوره یا شکم پر یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید بخورید.

معادن پتاسیم, خوراکی حاوی پتاسیم


رب گوجه فرنگی
گوجه فرنگی تازه بسیار مفید و خوب است، ولی پوره و رب گوجه فرنگی منبع بهتری از پتاسیم است. یک چهارم فنجان رب گوجه فرنگی 664 میلی گرم پتاسیم دارد و نیم فنجان پوره آن 549 میلی گرم پتاسیم دارد. آب گوجه فرنگی بیش از 400 میلی گرم پتاسیم دارد. پس اگر می خواهید با گوجه فرنگی غذا درست کنید، سعی کنید از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

برگ چغندر
اگر همیشه وقتی چغندر می خریدید، برگ هایش را دور می انداختید، دیگر این کار را نکنید. برگ های پخته شده و کمی تلخ چغندر باید در سفره شما جا پیدا کنند، زیرا حدود 644 میلی گرم پتاسیم در هر نیم فنجان آنها وجود دارد. چغندر که خود پر از آنتی اکسیدان است هم چه به صورت خام چه پخته، منبع بسیار خوبی از اسید فولیک است.

حبوبات
لوبیا سفید پتاسیم زیادی دارد و نیم فنجان از آن حدود 600 میلی گرم پتاسیم دارد. لوبیا قرمز، لوبیا لیما، عدس و لپه هم منابع خوبی از پتاسیم هستند. همه حبوبات برای قلب مفید هستند و بهتر است آنها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ماست
220 گرم ماست بدون چربی ساده حدود 579 میلی گرم پتاسیم دارد، در حالیکه ماست کم چرب، تمام شیر و دوغ پتاسیم کمتری دارند. بهتر است ماست را در صبحانه، یا بجای مایونز در سالاد و ساندویچ و در دسر استفاده کرد. بیشتر محصولات ماستی حاوی پروبیوتیک هستند. پروبیوتیک باکتری طبیعی است که به گوارش کمک می کند و شکم شما را سالم نگه می دارد.

صدف
85 گرم صدف کنسروی یا تازه حدود 534 میلی گرم پتاسیم دارد و بیشترین غلظت ویتامین ب12 در این غذا یافت می شود. از این صدف ها برای درست کردن پاستای دریایی استفاده کنید.

معادن پتاسیم, خوراکی حاوی پتاسیم


آلو
آب آلو پر از پتاسیم است و هر سه چهارم فنجان آن حدود 530 میلی گرم پتاسیم دارد. نیم فنجان خورش آلو 400 میلی گرم پتاسیم دارد. خوردن آلو خشک زیاد باعث می شود که استخوان های شما محکم شوند. در یک تحقیق مشخص شد که خانم هایی که روزانه 10 عدد آلو می خورند، تراکم استخوانی بیشتری نسبت به خانم هایی که سیب می خورند دارند.

معادن پتاسیم, خوراکی حاوی پتاسیم


آب هویج
سه چهارم فنجان آب هویج 500 میلی گرم پتاسیم دارد. هویج و دیگر میوه جات و سبزیجات نارنجی رنگ، علاوه بر داشتن فواید پتاسیمی، برای چشم و بینایی هم مفیدند.

مُلاس یا شیره قند
آیا دنبال گزینه ای مغذی برای شکر یا عسل می گردید؟ یک قاشق غذاخوری ملاس (تیره و غلیظ) حدود 500 میلی گرم پتاسیم و میزان زیادی آهن و کلسیم دارد.

ماهی
ماهی های پرگوشت مانند هالیبوت و ماهی تن حدوداً در هر 85 گرم 500 میلی گرم پتاسیم دارند. ماهی روغن و حتی قزل آلای رنگین پرورشی هم پر از پتاسیم هستند. ولی پتاسیم تنها دلیل اضافه کردن ماهی به برنامه غذایی نیست. خوردن دائم ماهی، عمر شما را افزایش می دهد، زیرا چربی های سالمی در ماهی تازه وجود دارد. به گفته پژوهشگران دانشگاه هاروارد، برنامه ای که در آن ماهی زیاد باشد، ریسک مرگ در اثر بیماری قلبی را نیز تا 35 درصد کاهش می دهد.

دانه سویا
محصولات فرآوری نشده سویا منبعی غنی از پروتئین هستند و با التهاب در بدن مبارزه می کنند. نیم فنجان سویای پخته حدود 500 میلی گرم پتاسیم دارد.

معادن پتاسیم, خوراکی حاوی پتاسیم


کدو حلوایی زمستانی
این نوع کدو حلوایی مانند کدوی اسپاگتی، رویای رژیمی ها است: هر پرس آن 50 کالری دارد و پر از ویتامین آ و فیبر است. همچنین منبعی سرشار از پتاسیم است و هر نیم فنجان آن، 448 میلی گرم پتاسیم دارد.

 

معادن پتاسیم, خوراکی حاوی پتاسیم


موز
همه وقتی صحبت از خوراکی های پرپتاسیم می شود، به موز فکر می کنند و البته درست است. چون یک موز متوسط بیش از 400 میلی گرم از این ماده معدنی مفید برای قلب را دارد. موز همچنین از بین برنده گرسنگی است و نشاسته مقاوم و کربوهیدرات سالمی دارد که معده شما را پر می کند و متابولیسم تان را تقویت می کند.

شیر
شیر منبعی شگفت انگیز از پتاسیم است و هر فنجان شیر بدون چربی، 382 میلی گرم پتاسیم دارد. اگر طرفدار شیر نیستید، سعی کنید این مایع پر کلسیم را به اسموتی ها و شیربستنی های سالم بیفزایید.

آب پرتقال
یکی از سالم ترین اجزای میز صبحانه آب پرتقال است و هر سه چهارم فنجان از آن 355 میلی گرم پتاسیم دارد. آب پرتقال تازه منبع خوبی از کلسیم، اسید فولیک و ویتامین های ب است.

معادن پتاسیم, خوراکی حاوی پتاسیم

 

منبع : bartarinha.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۳:۱۶
زهرا اسکندری

خواص خاکشیر و نحوه‌ی مصرف و نگهداری آن

خواص خاکشیر, نحوه نگهداری خاکشیر


خانمها خاکشیر مصرف کنید... 
خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش و تشنگی می شود ولی جدای از اینها خاکشیر درمان مناسبی برای مشکلات دختران لاغر است چرا که اشتها می آورد و معده را تقویت می کند. از خواص دیگر خاکشیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:


با جوش صورت وداع کنید
مخلوط 2 قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره، عرق کاسنی و عرق بیدمشک ترکیب خوبی برای درمان جوش‌های صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق‌های گیاهی شاه‌تره، بیدمشک وکاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید. نوشیدن این ترکیب علاوه بر آن‌که جوش‌های صورت را درمان می‌کند برای افرادی که دچار گرفتگی صدا هستند نیز موثر است. مدت درمان با این نسخه دست کم 3 هفته است و پس از این مدت نتایج بهبود به مرور در چهره بیمار نمایان می‌شود.


دفع سنگ کلیه
درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی‌ را دارد، توصیه می‌کنند. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌مدت 5 ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید. سپس ترنجبین صاف کرده را با 2 قاشق غذاخوری مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند. علاوه بر این افرادی که دچار بوی بد دهان به‌دلیل عفونت و مشکلات بلغمی هستند نیز می‌توانند از این نسخه استفاده کنند.


اگر دوست دارید وزن اضافه کنید
افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگر خاکشیر را با شیر میل کنند می‌توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود. بنابراین افرادی که به شیر طبیعی دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده کنند.


بهبود لک‌ها با خاکشیر
برای از بین بردن لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت 3 هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن لک‌های صورت و پوست‌شان روبه‌رو می‌شوند. برای تهیه این ترکیب نیز لازم است ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با 2 قاشق خاکشیر مخلوط کرده و میل کنید.


اگر دل ضعفه می‌گیرید، خاک‌شیرو عسل بخورید
برخی از افراد هستند که در طول روز دچار دل ضعفه می‌شوند. این دل‌ضعفه ممکن است در طول روزهای گرم تابستان یا در ایام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بیاید. برای پیشگیری از بروز این دل‌ضعفه کافی است، خاکشیر و آب عسل را با هم ترکیب کرده و میل کنید. برای تهیه آب عسل باید یک لیتر آب و یک کیلو عسل را با هم بجوشانید.

 

بعد از مدتی که این ترکیب جوشید کفی روی آن تشکیل می‌شود که باید از دیگر مواد موجود در ظرف جدا شود. مابقی مواد همان ترکیبی است که برای بهبود دل‌ضعفه و پیشگیری از بروز آن مصرف می‌شود. اگر چه عسل با حرارت، برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست می‌دهد اما در عین حال مواد مفیدی در آن باقی می‌ماند که برای درمان دل‌ضعفه بسیار مناسب است.


اسهال را درمان کنید
ابتلا به اسهال در فصل تابستان یکی از اختلالاتی است که در کودکان بسیار شایع است. درمانگران طب سنتی ایران برای درمان این مشکل، دارویی را تجویز می‌کنند که در تمامی خانه‌ها امکان تهیه و مصرف آن وجود دارد. برای تهیه این دارو کافی است خاکشیر را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و به بیمار بدهید. این ترکیب را متناسب با سن بیمار، هر 2 ساعت یک بار برای او تجویز می‌کنند. میزان مصرف این مخلوط از یک قاشق غذاخوری تا یک سوم استکان برای خردسالان تجویز شده است.

نام های فارسی:خاکشیر، خاکشی
نام علمی:Descurainia sophia
نام انگلیسی: Fluxweed, Flixweed
نام عمومی: Flixweed
نام عربی: خبه
نام فرانسوی: Velar sagesse
نام آلمانی: Sophienkraut
نام مترادف: Sisymbrium sophia
نام خانواده: Brassicaceae( خردل)

گیاه شناسی:
گیاه خاکشی گیاهی است علفی و بوته ای که یک ساله یا دو ساله می باشد. ارتفاع آن گاهی به یک متر می رسد و اصولاً از قسمت های بالای ساقه منشعب می شود. برگ ها دارای بریدگی های زیاد بوده و گاهی نخ مانند شده است. میوه ها به صورت خورجین باریک به طول تا 3/5 سانتیمتر به صورت تقریباً عمودی بر روی انتهای ساقه قرار می گیرند. گل ها کوچک و به رنگ زرد روشن است. دانه ها بسیار ریز و به رنگ تقریباً نارنجی و یا مایل به قهوه ای و بیضی شکل هستند که در یک ردیف داخل خورجین قرار گرفته اند. دانه های خاکشی که قسمت مورد استفاده دارویی گیاه می باشند را پس از رسیدن کامل میوه و در مرداد و شهریور ماه جمع آوری می کنند. گیاه خاکشی در اکثر نقاط ایران رویش دارد. خاکشی بومی اروپا و نواحی معتدل و قاره آسیا، از جمله ایران، عراق، پاکستان، افغانستان، چین، هند و شمال آفریقا مانند مصر، مراکش و الجزیره می باشد.

تاریخچه:
خاکشی از قدیم به عنوان اشتهاآور، مقوی معده، ضد تب، ملین و در مشکلات سوء هاضمه مورد استفاده بوده است. همچنین در زمان باستان جهت درمان اسهال خونی مورد استفاده بوده و توسط متخصصان گیاهان دارویی به نام Sophia .chirugorum به معنی « عقل جراحان» نامیده می شده است

ترکیبات مهم:
مهم ترین ترکیبات دانه خاکشی شامل گلوکز اینولات ها بوده که شامل آلیل ایزوتیوسیانات، بوتنیل ایزوتیوسیانات، سیانو 3 و 4- اپی تیو بوتان، 5- متیل تیوپنتانیتریل، 3- فنیل پروپیونیتریل، 4- متیل تیوبوتیل ایزوتیوسیانات و 2- فنیل اتیل ایزوتیوسیانات می باشند. ترکیبات دیگر شامل اسیدهای چرب پالمیتیک، لینولنیک، اولئیک و استئاریک می باشند. املاح موجود در دانه شامل گوگرد، کلر، فسفر، آهن، پتاسیم، کلسیم، سدیم و منیزیم می باشند. دانه همچنین حاوی پروتئین، صمغ، موسیلاژ، چربی و ترکیبات ازت دار است.

اثرات مهم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۳:۱۱
زهرا اسکندری

طرز تهیه رزت ژامبون


آماده سازی : 60 دقیقه   
پخت : 20 دقیقه  

مواد لازم :

 شیر ولرم  150 میلی لیتر
 پودر خمیر ترش  1 قاشق غذا خوری
 شکر و نمک کمی ( به میزان لازم )
آرد 350 گرم
تخم مرغ 1 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
کره 50 گرم


طرز تهیه : 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۳:۰۷
زهرا اسکندری

طرز تهیه راگوی سبزیجات

طرز پخت راگوی سبزیجات,تهیه راگوی سبزیجات


راگو؛ نوعی خوراک شبیه تاس کباب است.  

مدت زمان تهیه : 30 دقیقه  


مواد لازم برای 6 نفر :

کره یک قاشق غذاخوری
 پیاز حلقه ای یک عدد کوچک
 سیر رنده شده یک حبه
 گوجه فرنگی به 4 قسمت تقسیم شده  4 عدد
بادمجان پوست کنده و مکعب خرد شده یک عدد متوسط
کدوی برش خورده یک عدد کوچک
ریحان خرد شده 2 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به اندازه کافی
لوبیاسفید پخته شده یک پیمانه
لوبیاقرمز پخته شده یک پیمانه
پنیر پارمیزان به مقدار لازم


طرز تهیه :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۳:۰۵
زهرا اسکندری

طرز تهیه گشنیز ماهی

طرز پخت گشنیز ماهی,درست کردن گشنیز ماهی


مواد لازم :

 شیر ماهی 1 کیلوگرم
 فلفل سیاه 1 قاشق مرباخوری
پودر  زیره  نصف قاشق چایخـوری
پودر زنجــبیل 1 قاشق چایخوری
پودر گشنیز 1 قاشق چایخوری
پودر سیر و فلفل قرمز از هر کدام 1 قاشق چایخوری
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه
گوجه فرنگی بزرگ 4 عدد
آبلیمو به مقدار لازم
گشنیز ساطوری خرد شده 1 پیمانه
روغن و نمک به میزان لازم


طرز تهیه :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۳:۰۳
زهرا اسکندری

طرز تهیه کتلت آلمانی

درست کردن کتلت آلمانی,نحوه پخت کتلت آلمانی


این کتلت(frikadellen) یکی از غذاهای محبوب آلمانی است و بسیار بین خودشان طرفدار دارد. معمولا با نان باگت و سیب زمینی سرو میشود.

مواد لازم :

 گوشت چرخ کرده  500 گرم
باگت حدود 10 سانت
خردل 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
تخم مرغ 1 عدد
پیاز ریز خرد شده 1 عدد بزرگ
پودر پاپریکا 1 قاشق چایخوری
سیر 1 حبه ( در صورت تمایل )

 

* باگت : حدود 10 سانت ( منظور از طول یه باگت هست، حتما باگت باید بیات باشه، مثلا روز قبل خریده شده باشه )


طرز تهیه :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۳:۰۱
زهرا اسکندری

طرز تهیه 4 صبحانه سه سوته

طرز تهیه انواع صبحانه های گرم,پخت صبحانه های سه سوته


آیا کارمند یا دانشجو هستید و وقت کافی برای تهیه صبحانه مفصل ندارید؟ آیا دوست دارید که صبحانه گرمی بخورید و راهی محل کار یا تحصیل خود بشوید؟


آیا فکر می‌کنید که تهیه تمام صبحانه‌های گرم به وقت زیادی نیـــاز دارد؟‌آیا می‌دانید که کاملا در اشتباه هستید؟ باور نمی‌کنید؟ پس این صفحه را بخوانید تا مطمئن شوید در عرض کمتر از 5دقیقه می‌توان صبحانه‌ای گرم و خوشمزه درست کرد.

_ کوکوی آویشن
آویشن، گیاهی با طبع گرم است که مصرف آن باعث ایجاد آرامش و رفع اضطراب می‌شود. شروع روز با خوردن صبحانه‌ای که خاصیت آرام‌بخشی دارد، می‌تواند بسیار مطلوب باشد. آویشن، مدر و ضدعفونی‌کننده مجاری ادراری هم هست. خواص ضد‌میکروبی، ضد‌قارچی و ضد‌انگلی آن هم به اثبات رسیده است. کوکوی آویشن که بیشتر در مناطق مرکزی ایران طرفداران زیادی دارد، کمتر از 5دقیقه آماده می‌شود و بسیار هم خوشمزه و مقوی است.

مواد لازم برای یک نفر :

تخم‌مرغ  1 عدد
 آرد گندم  1 قاشق مرباخوری
 پودر آویشن  1 قاشق غذاخوری سرصاف
 نمک  به میزان لازم
روغن مایع یک و نیم قاشق غذاخوری


طرز تهیه :
تخم‌مرغ، آرد، نمک و پودر آویشن را به‌مدت یک دقیقه با چنگال بزنید. روغن را داخل تابه بریزید و آن را حدود 30ثانیه روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. مایه آماده شده را داخل تابه بریزید و در آن را بگذارید. حرارت را پایین بیاورید و بعد از 2دقیقه در تابه را بردارید و کوکو را برگردانید. یک دقیقه دیگر در تابه را ببندید و سپس کوکوی شما در کمتر از 5دقیقه آماده است.

همراهان :
گوجه‌فرنگی تازه‌ای که با چند قطره آبلیمو، آب نارنج یا آبغوره طعم‌دار شده باشد، بهترین همراه این صبحانه است.

_ ساندویچ نان و پنیر و گردو
بیشتر ما نان و پنیر را با شکل سنتی آن تصور می‌کنیم اما همین صبحانه سنتی می‌تواند به‌سادگی شکل و طعم جدید و متفاوتی به‌خود بگیرد. به اندازه یک قوطی کبریت یا 30تا 40گرم پنیر می‌تواند معادل یک واحد لبنیات محسوب شود و مقداری از نیاز بدنمان به پروتیئن را هم تأمین کند. بهتر است نان تستی که قرار است برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار بگیرد، تست سبوس‌دار باشد. نان‌های سبوس‌دار، فیبر بیشتری دارند و می‌توانند ما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه‌دارند. ضمن اینکه فیبرهای غذایی با تحریک حرکات دودی روده‌ها، تاحد قابل‌قبولی جلوی ابتلا به یبوست را هم می‌گیرند.

مواد لازم برای 1نفر :

نان تست  4 عدد
 پنیر  یک قوطی کبریت
 گردوی خردشده  2 تا 3 قاشق غذاخوری


طرز تهیه :
پنیر را روی هر 4نان‌ تست بمالید. روی 2 عدد از نان‌های تست را با گردوهای خردشده بپوشانید. 2نان دیگر را روی این تست‌های گردویی بگذارید. این 2ساندویچ را به‌مدت 2تا 3دقیقه داخل دستگاه ساندویچ‌ساز قرار دهید. در عرض کمتر از 5دقیقه، ساندویچ داغ نان و پنیرتان که بوی گردوی حرارت‌دیده آن فضا را پر می‌کند، آماده است.


همراهان :

این صبحانه داغ و خوشمزه را با یک لیوان چای شیرین، تکمیل کنید.

_ نان کنجدی سوخاری
این غذا کمی پرکالری‌تر از صبحانه‌های معرفی‌شده قبلی است و بیشتر برای بچه‌ها و افراد لاغر مناسب است. کنجد جزو دانه‌های چرب و سرشار از ویتامین‌ها و املاح مختلفی است که مصرف آن مقداری از نیاز بدن به ویتامین E، کلسیم، منیزیم، روی، پروتئین و فسفر را تأمین کند. اسیدهای چرب اشباع‌نشده موجود در آن هم به کاهش چربی بد و افزایش چربی خوب خون کمک می‌کند.

مواد لازم برای 1 نفر :

نان تست  2 عدد
 تخم مرغ کوچک  1 عدد
 کنجد  2 تا 3 قاشق غذا خوری
 نمک، پودر فلفل سیاه و دارچین  به میزان لازم
روغن مخصوص سرخ کردن به میزان لازم


طرز تهیه :
تخم‌مرغ را با نمک، فلفل و کمی پودر دارچین به خوبی هم بزنید. نان‌های تست را ابتدا در تخم‌مرغ و سپس در کنجد خام بغلتانید. حالا این نان‌های کنجدی را در تابه‌ای که از قبل روغن ریخته‌اید و گرم کرده‌اید، سرخ کنید.

همراهان :
آب پرتقال یا آب انار ملس، بهترین تحریک‌کننده‌های اشتهای صبحگاهی و مناسب‌ترین همراهان این صبحانه هستند.

_ املت دانشجویی
مدت‌هاست که املت تهیه شده با رب، لقب املت دانشجویی را یدک می‌کشد اما این املت، هم در مدت کوتاهی آماده می‌شود و هم با کمی خلاقیت، طعم منحصر به فردی به‌خود می‌گیرد. رب گوجه‌فرنگی مانند خود گوجه‌فرنگی حاوی لیکوپن فراوانی است. مصرف این آنتی‌اکسیدان بسیار مفید به پیشگیری از ابتلا به سرطان، مخصوصا سرطان پروستات، کمک می‌کند. اگر روغن مصرفی‌تان هم کانولا یا کلزا باشد، می‌توانید از دریافت اسیدهای چرب امگا3در وعده صبحانه مطمئن شوید و به این ترتیب، سلامت قلب و عروق‌تان را تضمین کنید.

مواد لازم برای 1 نفر :

تخم‌ مرغ  1 عدد
 رب گوجه فرنگی  2 قاشق سرخالی
 روغن کانولا  2 قاشق سرخالی
 نمک و فلفل سیاه  به میزان لازم
مرزه خشک 1 قاشق مرباخوری
ترخون خشک نصف قاشق مرباخوری


طرز تهیه :
روغن را درون تابه بریزید و 30 ثانیه اجازه دهید تا گرم شود. رب، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و آن را 2دقیقه تفت بدهید. مرزه و ترخون را به رب بیفزایید و 30ثانیه دیگر آن را تفت بدهید. حالا تخم‌مرغ را روی رب بشکنید، تفت مختصری بدهید و حدود 2دقیقه بدون هم زدن اضافی، اجازه بدهید تا تخم‌مرغ بپزد. حالا املت شما ظرف مدت فقط 5دقیقه حاضر است.

همراهان :
پیاز خام که سرشار از ویتامین C است، همراه خوبی برای این صبحانه محسوب می‌شود. شما می‌توانید با یک آدامس نعنایی از شر بوی پیاز قبل از خروج از خانه رها شوید. اگر دوست ندارید، خیار طعم‌دار شده با آبلیمو را همراه این صبحانه فوق‌العاده کنید.

منبع : hamshahrionline.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۵۵
زهرا اسکندری

 طرز تهیه ذرت مکزیکی

 

طرز تهیه ذرت مکزیکی

 

 

مواد لازم:

 

 

 

کنسرو ذرت
1 عدد
قارچ خرد شده
50 گرم
کره گیاهی
30 گرم
پودر سیر
1 قاشق چایخوری
پودر آویشن 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
آبلیموی تازه 1 قاشق سوپخوری
مایونز در صورت دلخواه

 


 

طرز تهیه:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۴۷
زهرا اسکندری

سالاد مدیترانه ای رژیمی

طرز تهیه سالاد مدیترانه ای,نحوه درست کردن سالاد مدیترانه ای


مواد لازم :

 تربچه  15 عدد
 پیازچه  15 شاخه
 کاهو  پنج برگ
 کلم ریز خرد شده  ده قاشق غذاخوری
 پیاز یک عدد
 خیار  یک عدد
 گوجه یک عدد
فلفل دلمه‌ ای یک عدد
 آبلیمو و سرکه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

 

طرز تهیه :
تمامی مواد ذکر شده به صورت نگینی خرد می‌شود و سس سالاد که از مخلوط آبلیمو و سرکه به صورت نصف به نصف تشکیل شده برروی مخلوط فوق ریخته می‌شود. سالاد باید به مدت یک ساعت در یخچال بماند و بعد سرو شود. این سالاد کاملا رژیمی است.

 

منبع : ashpaz-bashi.blogfa.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۳ ، ۰۷:۵۰
زهرا اسکندری

چگونه در استفاده از مایکروفر طعم غذا را حفظ کنیم؟

نحوه استفاده از مایکروفر, گرم کردن غذا در مایکروفر


درباره استفاده از مایکروفر و خطرات احتمالی آن مطالب زیادی شنیده و خوانده ایم. به عنوان نمونه گفته می شود با پخت یا گرم کردن غذا در مایکروفر، تمامی ارزش غذایی آن از بین می رود و همچنین امواج خطرناکی پخش می کند اما باید دانست هر نوع روش پختی می تواند میزان مواد مغذی غذا را کاهش دهد. اعم از بخارپز کردن، جوشاندن، سرخ یا کباب کردن و یا استفاده از مایکروفر. اگرچه ما توصیه نمی کنیم که غذا را در مایکروفر آماده کنید اما گاهی ممکن است مجبور شوید از این وسیله استفاده کنید.

گرم کردن مجدد غذا در فر یا گاز طعم بهتری به غذا می دهد تا در مایکروفر اما با رعایت نکات ذیل می توان سلامت و طعم غذا را که در مایکروفر تهیه می شود، حفظ کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۳ ، ۰۷:۴۹
زهرا اسکندری