مطالب ادبی و فرهنگی

سلام دوستان عزیز .به وبلاگم خوش آمدید .امید دارم از بخش های متنوع وب کمال استفاده رو ببرید

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی برنج و ماکارونی، ته دیگ    ماستی، کاهو، طرح‌دار

 ته دیگ خوراش دستا بالا! اصلا ممکن است کسی ته دیگ دوست نداشته باشد؟ قدیمی‌ها ضرب‌المثلی داشتند که بر  ا ین باور بود: هر کس ته دیگ دوست داشته باشد در شب عروسی‌اش حتما باران می‌بارد، زیبا نیست؟ ارتباط باران با      ته دیگ را هنوز نمی‌دانیم اما ارتباط یک پلو یا ماکارونی و حتی ته چین خوشمزه با ته دیگ را خوب می‌دانیم. اصلا     می‌توانید یک ماکارونی قرمز و چرب و چیلی یا یک پلوی چرب و نرم را بدون ته دیگ تصور کنید؟ به همین مناسبت



بد نیست ۴ طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی برنج ماکارونی، ته دیگ برنج مجلسی، ته دیگ کاهو، ته دیگ ماستی و ته دیگ تخم مرغی و ته دیگ طرح‌دار را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی برنج و ماکارونی

      

 

چه بخواهید ته دیگ سیب زمینی را به صورت رنده شده درست کنید و چه با حلقه‌های سیب زمینی به مواد زیر نیاز دارید:

سیب زمینی: ۲ عدد متوسط

نمک: ۱ قاشق چایخوری یا بیشتر

زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری

زعفران دم کرده غلیظ: به مقدار دلخواه

ابتدا سیب زمینی‌ها را با رنده درشت رنده کنید. سپس سیب زمینی‌ها را در آب سرد بگذارید. ۱۵ دقیقه کافی است و بعد از آن آبکش کنید. آب سیب زمینی‌ها را کامل بگیرید و برای اطمینان از این کار با پشت قاشق سیب زمینی‌ها را فشار دهید. سیب زمینی‌ها را با زردچوبه، نمک، زعفران دم کرده غلیظ مخلوط کنید. حالا کف قابلمه نچسب چدن، تفلون یا سرامیک مقداری روغن بریزید. ابتدا اجازه دهید روغن داغ شود سپس سیب زمینی‌های رنده شده را کف قابلمه بریزید و صاف کنید. صبر کنید سیب زمینی‌ها به مدت ۲ الی سه دقیقه خودشان را بگیرند سپس برنج یا ماکارونی را به قابلمه اضافه کنید و دم بگذارید (با این روش برنج کاملا سفید می‌ماند و ته دیگ هم پر رنگ‌تر می‌شود، اگر هم می‌خواهید برنج رنگ زرد زعفرانی به خودش بگیرید بلافاصله بعد از ریختن سیب زمینی رنده شده، برنج را هم در قابلمه بریزید که در این صورت ته دیگ هم کمرنگ‌تر می‌شود).

 

5 طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی برنج و ماکارونی، ته دیگ ماستی، کاهو، طرحدار و ...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۰۵
زهرا اسکندری