مطالب ادبی و فرهنگی

سلام دوستان عزیز .به وبلاگم خوش آمدید .امید دارم از بخش های متنوع وب کمال استفاده رو ببرید

شرح وظایف پست سازمانی 2- معاونت فناوری آموزشی

وظایف عمومی:

-        همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین وکارکنان آموزشگاه در فراهم سازی زمینه لازم جهت تحقق بخشیدن به اهداف مصوب دوره یا دوره‌های تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها، و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های داخل و خارج از مدرسه. همکاری با سایر معاونین و کارکنان آموزشگاه در جهت بهبود امور و افزایش بهره وری در مدرسه

ـ          ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده برای شکوفا شدن استعدادهای مختلف دانش آموزان متناسب با تفاوت‌های فردی آنها.

ـ          همکاری در  تهیه برنامه‌های سالانه آموزشی با رعایت ضوابط از طریق مشارکت اولیاء، کارکنان، دانش‌آموزان.

ـ          همکاری جهت برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت معلمان و سایر کارکنان مدرسه برای ایفای نقش فناوری و آموزشی وتربیتی.

ـ          تلاش در ایجاد هماهنگی بین عوامل انسانی مدرسه در اجرای صحیح و به موقع برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی براساس ضوابط و مقررات مربوط ومرتبط با فناوری.

ـ       همکاری در نظارت بر حسن انجام فعالیت‌ها و وظایف کارکنان مدرسه و ارزشیابی مستمر از عملکرد آنها بر اساس ضوابط، همچنین شناسایی کارکنان کوشا، ساعی، فعال و شایسته در زمینه استفاده از فناوری های نوین آموزشی ومعرفی به مدیر به منظور تقدیر و تشویق آنها.

ـ          همکاری در برنامه ریزی، نظارت و اجرای فعالیت‌های مرتبط با فناوری های نوین آموزشی و فراهم نمودن امکانات جهت برگزاری مسابقات رایانه ای .

ـ          همکاری در تأمین شرایط مناسب بهداشتی (عمومی، فردی و محیطی) و ایمنی دانش‌آموزان وکارکنان مدرسه در سایت رایانه .

ـ          همکاری در ایجاد تعامل بین کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها به منظور توسعه مهارت‌های زندگی مبتنی بر اخلاق و رفتار اسلامی.

ـ          توسعه مهارت‌های حرفه‌ای خود و شرکت دردوره‌های آموزشی و پرورشی، گردهمایی‌ها، جشنواره‌ها و جلسات مرتبط و همکاری در جهت شرکت کارکنان مطابق ضوابط و مقررات.

ـ          همکاری در تهیه، تنظیم و اجرای برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و امتحانات و اطلاع رسانی به موقع به اولیاء و دانش آموزان و ارائه به مدیر.

ـ          ایجاد تعامل با سایر کارکنان مدرسه و مراقبت بر اجرای صحیح وظایف آنان.

ـ       حضورفعال درمدرسه قبل از آغاز به کار روزانه و مادامی که برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در جریان است و خارج شدن از آن پس از خروج تمامی دانش آموزان از مدرسه مطابق با ضوابط.

ـ       همکاری در برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات مرتبط (گروه های آموزشی وشوراهای مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، شورای معلمان وشورای دانش آموزی و ...) و زمینه سازی برای حضور فعال اعضاء

ـ       همکاری درآماده سازی فضا و تجهیزات قبل از آغازسال تحصیلی و همچنین برنامه‌ریزی و نظارت بر تجهیز و توسعه مدرسه، و حفظ و نگهداری اموال، فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی.

ـ          همکاری در برنامه ریزی و ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مطابق ضوابط و مقررات مربوط.

ـ          همکاری جهت مراقبت بر تهیه و تنظیم دفاتر رسمی مدرسه و مدارک پرسنلی کارکنان برابر مقررات و در زمان مقرر.

ـ          اجرای بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، آیین نامه‌ها، شیوه نامه‌ها و... ارجاعی از سوی مدیر در چارچوب وظایف محوله.

ـ          تهیه و تنظیم گزارش‌های لازم درخصوص فعالیت های مدرسه با همکاری و مشارکت عوامل مربوط و ارائه به مدیر.

وظایف اختصاصی:

ـ          تحویل اسناد و صورت اموال و وسایل مربوطه ( سایت رایانه ، آزمایشگاه و کارگاه )  درصورت تغییرسمت به مسئول مربوط طبق مقررات.

ـ          همکاری در تهیه، بررسی و توزیع کتب، نشریات، رسانه‌های دیداری و شنیداری مطابق ضوابط مربوط به فناوری ورایانه.

-        بررسی ، مطالعه ، تحقیق و پژوهش به منظور کسب مهارتهای لازم و ارتقای علمی جهت ارائه راهکارهای مناسب در زمینه شغل مورد تصدی

-        ساماندهی و نظارت بر عملکرد تجهیزات حرارتی ، برودتی ، ایمنی و امنیتی ، روشنایی ، الکتریکی ، الکترونیکی و مکانیکی سایت رایانه ، کارگاه و آزمایشگاه مدرسه و ارائه گزارش لازم به مدیر در جهت رفع نقایص موجود و افزایش ضریب ایمنی آنها به منظور حفاظت از اموال دولتی و جلوگیری از وقایع احتمالی.

-        نظارت بر وضعیت رایانه ها ، سرور و سایر تجهزات موجود در سایت رایانه و کلاسهای هوشمند و تلاش در رفع عیوب موجود در سیستم ها و ارائه گزارش به مدیر در خصوص رفع عیب هایی که نیاز به حضور کارشناس مربوطه را دارد.

-        نصب و راه اندازی سیستم های سخت افزاری و  نرم افزاری و  بروز رسانی سیستم عاملها ، اتصال به اینترنت و یا سایر شبکه های مجاز اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش به نحوی که سایت رایانه همواره قابلیت استفاده حداکثری را برای دانش آموزان و معلمین داشته باشد.

-        تهیه آرشیو منظم و منسجم و نگهداری مناسب از نرم افزار و محتواهای آموزشی و پرورشی مجاز ( معرفی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش ) به نحوی که دانش آموزان و معلمین بتوانند به آن دسترسی آسان داشته و از آن استفاده مطلوب نمایند.

-        نصب ویروس یاب و سایر ابزارهای کنترلی بر روی سیستم های مدرسه و سایت رایانه و بروز رسانی آنها.

-        نظارت ، بروز رسانی اخبار واطلاعات ، حفظ و نگهداری وکنترل محتواهای موجود در وب سایت مدرسه به نحوی که همواره به روز و فاقد هرگونه اشکال فنی و یا محتوایی باشد .

-        دقت و اطمینان از ضریب ایمنی وب سایت و امنیت اطلاعات اختصاصی مدرسه ، دانش آموزان و ... که بر روی وب سایت مدرسه قرار می گیرد به نحوی که افراد غیر نتوانند به این اطلاعات دسترسی یافته و رعایت حریم خصوصی افراد لحاظ گردد. در هاست و دامین داخلی رعایت سطح دسترسی ها حتما در اولویت قرار گیرد.

-        اطلاع رسانی سریع به مدیر و سایر مسئولین ذیربط در زمان بروز وقایع احتمالی ( هک ، حمله های اینترنتی ، درج کلمات و اطلاعات نامناسب و ... ) به منظور رفع مشکل و انجام پیگیری های مربوطه تا حصول نتیجه.

-        برگزاری جلسات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای کارکنان و والدین در خصوص نحوه نظارت بر استفاده دانش آموزان از رایانه و ... و خطرات و وقایعی که ممکن است برای دانش آموزان در استفاده از این ابزار و فضای مجازی حادث گردد.

-        برپایی جشنواره تولید محتوای آموزشی و پرورشی در بین کارکنان و دانش آموزان مدرسه و ارائه برترین ها به اداره آموزش و پرورش منطقه / شهرستان مطابق با سیاست های ابلاغی وزرات متبوع

-        ارائه پیشنهاد به مدیر در خصوص محتواهای آموزشی و پرورش مورد نیاز مدرسه جهت تهیه آنها از مراجع قانونی مجاز و معتبر تایید شده از سوی وزارت متبوع.

-        ایجاد کارگروههای نقد و نظریه پردازی درباره کتاب ها، مجلات رشد و نرم افزارهای آموزشی و پرورشی مختلف با همکاری گروههای دانش آموزی در مدرسه و معلمین مربوطه.

-        برنامه ریزی ، نظارت و هماهنگی جهت استفاده از محتوای آموزشی و پرورشی مبتنی بر فناوری های نوین و ظرفیت های شبکه ملی رشد.

-         ارائه پیشنهاد جهت تولید محتوای الکترونیکی و نرم افزارهای آموزشی و پرورشی به مدیر جهت ارائه گزارش به اداره آموزش و پرورش متبوع.

-        انجام وظایف دبیر ، در سایت رایانه ، آزمایشگاه  یا کارگاه  درس مربوطه در زمان عدم حضور وی .

-        تهیه و آماده سازی وسایل لازم برای آزمایش های مورد نظر و یا فعالیت های کارگاهی مورد نیاز دبیر مربوطه.

-        همکاری با دبیر مربوطه در زمینه تدریس عملی.

-        همکاری در جمع آوری ، مرتب سازی و تمیز نمودن وسایل آزمایشگاه و کارگاه پس از خاتمه درس هر یک از دبیران با همکاری دانش آموزان و دبیر مربوطه.

-        رعایت موارد ایمنی و نصب هشدار های لازم در آزمایشگاه و کارگاه به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی.

-        تهیه و تنظیم فهرست لوازم و وسایل موجود در سایت رایانه ، کارگاه و آزمایشگاه مدرسه.

-        ارائه گزارش به مدیر در خصوص مواد مصرفی مورد نیاز در آزمایشگاه و کارگاه و همچنین موادی که تاریخ مصرف آنها منقضی شده و باید امحاء گردند و امحاء صحیح و ایمن آنها با نظارت مدیر مدرسه.

-        همکاری با مدیر در خرید تجهزات سایت رایانه ، کارگاه و آزمایشگاه

-        تهیه و نگهداری دفتر ثبت خلاصه فعالیت های سایت رایانه ، کارگاه و آزمایشگاه که توسط معلمین و دانش آموزان صورت می پذیرد.

-        تهیه و تنظیم تقویم اجرایی از فعالیت ها و وظایف محوله به منظور افزایش بهره وری

-        تهیه پیش نویس و مکاتبات و گزارش های لازم

-        همکاری در اجرای اتوماسیون اداری  تحت وب  در واحد های آموزشی و رفع مشکلات احتمالی بوجود آمده در سیستم

-        همکاری با معاون اجرایی مدرسه هنگام ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد و تغذیه فرم های 600 بکفا.

-        اهتمام لازم در خصوص هوشمند نمودن مدرسه با هماهنگی مدیر برابر ضوابط و مقررات موجود

-        انجام سایر امور ارجاعی در صورت لزوم

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی