مطالب ادبی و فرهنگی

سلام دوستان عزیز .به وبلاگم خوش آمدید .امید دارم از بخش های متنوع وب کمال استفاده رو ببرید

پنج دستور چای لاغری

دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹ ب.ظ

پنج دستور چای لاغری


پیتزا، چلوها و خورشت ها، شیرینی و کیک و تمام خوراک های خوشمزه که دلیلی برای اضافه وزن هستند، و در مقابل رژیم و ورزش چالش بزرگی است. و البته کنترل اشتها و تسلط بر نفس کار سختی است. ورزش کردن برای آب شدن چربی ها و خوردن خوراک های رژیمی هم ساده نیست. فقط به یاد داشته باشید که ورزش کردن و رژیم گرفتن تنها راه کاهش وزن نیست. برای لاغری تان، و برای اندامی متناسب و زیبا داشتن، نکات دیگری نیز باید مورد توجه تان باشد.

چای های طبیعی

نوشیدن روزانه چای های طبیعی

برای کاهش وزن، بعضی مواد خوراکی بسیار خوب موجود است. سبزیجات، میوه ها و بعضی نوشیدنی ها یاریگر کاهش وزن شما خواهند بود. یکی از این نوشیدنی های مفید که خوب است به طور متوسط روزانه نوش جان شود چای های لاغری است. چای های بسیاری برای لاغری و سلامت موجود است.

چای  و دمنوش  گیاهی

چای و دمنوش گیاهی

چای برای سلامت نیز تاثیر بسیار دارد: انرژی می دهد، بر نظم ضربان قلب تاثیر می گذارد، برای مقابله با بعضی سرطان ها مفید است و فواید دیگر. اما از همه این فواید مهمتر تاثیری است که این چای ها برای کاهش وزن دارند. همچنین با نوشیدن روزانه این چای ها، وجودتان از تئائین و کافئین مضر تصفیه می شود. با تحقیقات انجام شده، از پیشنهادات متخصصین تغذیه ، دستور این پنج چای می باشد. با نوش جان کردن این چای ها در کنار رژیم خوراک سالم و ورزش می توانید صاحب اندامی متناسب شوید.

تاثیرات لاغری چای های طبیعی

تاثیرات لاغری چای های طبیعی

چای رز

چای گل رز و شفافیت پوست

چای گل رز و شفافیت پوست

این چای با دم کردن گلبرگ های گل رز حاضر می شود. همچنین این چای برای رفع یبوست نیز مفید است. نفخ می تواند دلیلی برای یبوست باشد. این نوشیدنی سموم بدن را پاکسازی می کند، باعث شفافیت پوست می شود و به کاهش وزن شما کمک قابل ملاحظه ای می کند.

دفع سموم بدن با چای گل رز

دفع سموم بدن با چای گل رز

چای سیاه

چای سیاه یا همان چای دمی روزانه

چای سیاه یا همان چای دمی روزانه

چای دمی که روزانه ، به صرف صبحانه یا عصرانه که نوش جان میکنید نیز، بخصوص اگر همراه با لیمودم شود و تلخ نوش جان شود، برای کاهش وزن ایده آل است. چای سیاه و لیمو با افزایش سطح انرژی بدنتان، مقاومت بدن را بالا می برد. همچنین کمک می کند مواد مسموم از بدن به راحتی دفع شوند. چای سیاه غیر از تمام این مزایا، برای هضم و پاکسازی سیستم گوارشی بدنتان نیز بسیار تاثیرگذار است.

چای سیاه و لیمو

چای سیاه و لیمو

چای هندی

چای هندی

چای هندی

با وجود قند بالای موجود در چای هندی، آن را به عنوان کاهش دهنده اشتها می شناسند. با این وجود این چای را پس از دم کردن، بدون قند یا شکر و با شیر کم چرب ترکیب کرده و نوش جان میکنید. این چای برای از بین بردن حس گرسنگی، و کاهنده اشتها شناخته شده است و برای کاهش وزن توصیه می شود. چای هندی بهترین پیشنهاد برای لاغری است.

برگهای چای هندی

برگهای چای هندی

این چای به همان روش چای انگلیسی تهیه می شود با این تفاوت که در چای انگلیسی از چای سیاه استفاده می شود، اما در چای هندی، از چای مخصوص هندی تهیه می شود.

چای ولنج (Oolong)

چای ولنج

چای ولنج

این چای از چین باستان منشا دارد و چای فرآوری شده ترکیبی از چای سیاه و چای سبز است. این چای به دلیل تخمیر شدن برگهای چای، در مقایسه با چای های دیگر اولویت دارد. با چاقی مقابله کرده و باعث لاغری می شود. به همین دلیل این چای برای کسانی که در تلاش برای لاغری هستند و یا اضافه وزن دارند چای مناسبی است و نوشیدن روزانه ی آن پیشنهاد می شود.

برگهای چای ولنج

برگهای چای ولنج

چای ولنج چربی را می سوزاند، باعث کاهش چربی می شود، با کاهش کلسترول تاثیر مثبتی بر روی سلامت نیز دارد. برای اینکه خواص این چای شکوفا شود لازم است نزدیک به 20 تا 30 دقیقه دم بکشد. با نوشیدن مرتب و روزانه این چای تاثیر معجزه آسای آن را مشاهده خواهید کرد.

چای سبز

چای سبز

چای سبز

اگر قدم در راه رژیم گرفتن گذاشته اید و چای سبز در لیست شما نیست، نکته ی بسیار مهمی را از دست داده اید. عصاره ای که چای سبز دارد باعث بالا رفتن سرعت سوخت و ساز بدن می شود. بالا رفتن متابولیسم بدن به معنی بالا رفتن سرعت لاغری است. در ضمن این چای به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مخصوص، باعث سم زدایی در سیستم بدن نیز می شود و سم زدایی باعث کاهش وزن هرچه سریعتر است.

منبع دونفره

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۵
زهرا اسکندری

لاغری

چای

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی