مطالب ادبی و فرهنگی

سلام دوستان عزیز .به وبلاگم خوش آمدید .امید دارم از بخش های متنوع وب کمال استفاده رو ببرید

دم نوش کرفس وچای سبز

دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ب.ظ

چطور با دمنوش کرفس و چای سبز لاغر می شویم؟

چطور گیاهان می توانند در کاهش وزن افراد تاثیر داشته باشند؟ ما در این بخش، نحوه ی عملکرد کرفس و چای سبز در لاغری را به شما معرّفی می کنیم…

 

کرفس

کرفس، گیاهی است که بسیار مورد استفاده ی ایرانیان قرار می گیرد. کرفس خام کالری ناچیزی دارد امّا آن چه باعث می شود به عنوان داروی لاغری شناخته شود، دیرهضم بودن آن است.
در واقع وقتی شما کرفس را دم می کنید و می نوشید، معده، مدّت زمان زیادی صرف می کند تا کرفس را هضم کند و شما در این مدّت زمان نمی توانید ماده ی غذایی دیگری مصرف کنید.
کرفس از این طریق، احساس سیری را به تعویق می اندازد و نیاز بدن به مواد غذایی به ویژه مواد کربوهیدرات دار را کاهش می دهد.

چای سبز

چای سبز برای همه ی کسانی که قصد لاغرشدن دارند، آشناست. چای سبز به علّت داشتن آنتی اکسیدان و فلاونوئیدهای بیشتر نسبت به چای سیاه، خواص بیشتری دارد.
چای سبز دارای پلی فنول های فراوان است و از طریق افزایش حرارت بدن، سوخت و ساز بدن را بیشتر می کند و انرژی سلول های چربی بیشتری را می سوزاند.
چای سبز حدود ۳۵- ۴۳ درصد، چربی سوزی بدن را افزایش می دهد و در روند کاهش جذب چربی موثر است. چای سبز قند خون را نیز کاهش می دهد و به همین جهت به راحتی بر پروسه ی لاغری فرد تاثیر می گذارد.

چطور دمنوش کرفس و چای سبز درست کنیم؟

حال که خواص این دو ماده ی گیاهی مهم را در لاغری دانستیم، باید به فکر مخلوط کردن و استفاده از آن ها به صورت دمنوش باشیم. در این بخش، طرز تهیه ی دمنوش کرفس و چای سبز را به شما می آموزیم.

آن چه که نیاز دارید:

۱-    دو قاشق چای خوری چای سبز
۲-    نصف قاشق چای خوری پودر برگ کرفس

برای تهیه ی دمنوش کرفس و چای سبز، یک لیوان را با آب جوش بشویید تا گرم شود. سپس کرفس و چای سبز را در همان لیوان بریزید و آب از جوش افتاده(حدود ۸۵ درجه ی سانتی گراد) به آن اضافه کنید. لیوان را دور از حرارت نگه دارید و بعد از ۵ دقیقه بنوشید.
می توانید برای طعم دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز، از اندکی زعفران و زیره ی سبز استفاده کنید.

منبع : baghdaroo.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۵
زهرا اسکندری

چای سبز

کرفس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی