مطالب ادبی و فرهنگی

سلام دوستان عزیز .به وبلاگم خوش آمدید .امید دارم از بخش های متنوع وب کمال استفاده رو ببرید

لازانیا

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۹ ب.ظ

لازانیا

مواد لازم :   

لازانیا  500 گرم
گوشت چرخ کرده  500 گرم
پیاز داغ عسلی  3 قاشق سوپخوری
پنیر گرویر  150 گرم
سس مایونز  1 فنجان
رب گوجه فرنگی  1 قاشق سوپخوری
نمک  قدری
فلفل  قدری

طرز تهیه :

توضیح آنکه خمیر لازانیا بطور آماده در قروشگاهها بفروش می رسد خمیری است تقریبا پهن بعرض و طول ده سانتیمتر که ممکن است به رنگهای سبز و صورتی و سفید اماده باشد .
ظرف نسبتا بزرگی را پر از آب میکنیم و برای هر بسته لارانیا 2 قاشق نمک در آب میریزیم و بعد از جوش آمدن آب لازانیا را در آن میریزیم و یک دو قاشق روغن در آن میریزیم و میگذاریم بجوشد تا مغز لازانیا کاملا نرم شود و زیاد له نشود لازانیا را در آبکش میریزیم و مقداری آب نیم گرم بروی آن میدهیم تا لیزی و شوری آن گرفته شود .
در صورتیکه بخواهیم لازانیا را قبلا آماده کنیم ، بعد از طبخ و ریختن آن در صافی آنرا در ظرف آب سرد میریزیم در این صورت اگر یکی دو روز هم بماند عیبی نخواهد کرد .
پیاز سرخ شده را در ظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم ، گوشت چرخ شده را با پیاز مخلوط میکنیم و گوشت را کمی سرخ میکنیم آب گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی را در یک لیوان آب حل میکنیم و داخل گوشت می ریزیم و کمی نمک و فلفل می زنیم و میگذاریم آهسته بجوشد و آب کمی تبخیر شود .
سپس در در ظرف نسوز مناسبی یک ردیف لازانیا و یک ردیف گوشتو روی گوشت باز یک ردیف لازانیا میریزیم ، سس گوجه فرنگی را روی آن میدهیم و پنیر را رویش میپاشیم و ظرف را روی پنجره آخر فریکه قبلا گرم کرده ایم بطرف بالا با حرارت 450 درجه بمدت نیمساعت قرار می دهیم تا روی آن کمی برشته شود

منبع :سر آشپز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۵
زهرا اسکندری

لازانیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی