مطالب ادبی و فرهنگی

سلام دوستان عزیز .به وبلاگم خوش آمدید .امید دارم از بخش های متنوع وب کمال استفاده رو ببرید

اثر دعا در درمان بیماری

يكشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۳۳ ب.ظ

همه ی ما هنگامی که با یک آسیب جدی یا بیماری سخت مواجه می شویم، دست به دعا بر می داریم و از تواناترین طبیب هستی، شفا می جوییم.

با اندک کاوشی در فرهنگ سرزمین مان نیز اطبای گذشته را می بینیم که با وجود مهارت و دانش غنی، برای شفای بیماران شان دعا می کنند؛ چرا که آنان، ابعاد مختلف وجود یک انسان یعنی جسم، ذهن و روح را جدای از هم نمی دانستند و به تاثیر بُعد ماورایی و معنوی وجود انسان در سلامتی وی کاملاً واقف بودند.

اگر حکایت اول مثنوی معنوی را خوانده باشید، حتما طبیب الهی را می شناسید که وقتی همه طبیبان حاذق از درمان کنیزک ناتوان بودند، با چهره ای عرفانی و معنوی وارد داستان شد و با دانشی درونی به ریشه بیماری که در درون او بود پی برد و او را درمان نمود.

امروزه نیز در سراسر جهان شاهد ظهور و توسعه بسیاری از روش های درمانی طب مکمل یک دید کلی نگری نسبت به جسم، ذهن و روح انسان هستیم. این دیدگاه در سال های اخیر از پذیرش بالایی برخوردار گشته و به طور اصول بدون پذیرفتن آن، هر گونه سخن از این نوع درمان ها، بی فایده و ناقص خواهد ماند.

برخی از دانشمندان، با انجام مطالعات علمی، در پی یافتن شواهدی مبنی بر تاثیر دعا بر سلامت جسمی و روحی انسان می باشند. اگر چه اغلب ما که به قدرت و تاثیر دعا اعتقاد داریم، از ارائه این گونه شواهد بی نیاز هستیم، اما پرداختن به نتایج برخی از این تحقیقات، خالی از لطف نخواهد بود.

پژوهش ها نشان داده اند؛ دعا و نیایش و نیروی شفابخش حاصل از آن موجب جلوگیری از رشد سلول های سرطانی، حفاظت از گلبول های قرمز خون، تغییر حالت شیمیایی خون و افزایش اکسیژن رسانی توسط خون به اندام ها و نیز بهبود سریع تر زخم ها و جراحات پوستی می گردد.

مطالعاتی که در زمینه ی دعا درمانی از راه دور بر روی افراد مبتلا به بیماری های قلبی، پُرفشاری خون، بیماری های ایدز و سرطان انجام گرفته نیز نشان دهنده ی تاثیر مثبت دعا در سلامتی این افراد است.

مطالعات همچنین حاکی از تاثیر دعا از راه دور بر رشد میکروارگانیسم ها می باشد.

بنابراین دعا دارای قابلیت مقابله با بیماری های مسری نیز هست. استنباط عمیق تری که می توان از این مطالعه نمود آن است که با دعا کردن حتی می توانیم میزان جهش های ژنتیکی در باکتری ها را تغییر دهیم. در صورتی که دعا قادر به ایجاد تغییرات ژنتیکی در باکتری ها باشد، به طور مسلم در مورد انسان نیز این امکان وجود دارد و در این صورت ما به ژنومی که با آن متولد می شویم، محدود نخواهیم بود. برخی از دانشمندان نیز مواردی را ارائه داده اند که نشان می دهد عواطف و هیجانات انسان بر الگوی DNA (ماده ژنتیکی) وی تاثیر گذار است.

جک استاکی " Jack - Stucki " که یکی از پژوهشگران در زمینه دعا درمانی است، تاثیر دعا بر میدان های الکترومغناطیسی بدن را بررسی نمود. او در این مطالعه، میزان فعالیت الکتریکی در مغز و سطح بدن افراد را در آزمایشگاه خود واقع در ایالت کلرادو اندازه گیری می کرد. حدود 1000 مایل آن طرف تر در کالیفرنیا، گروه های معنوی برای تعدادی از این افراد دعا می کردند. نتیجه ی این مطالعه نشان داد که بین میزان فعالیت الکتریکی در بدن افرادی که برای شان دعا شده بود با افرادی که برای شان دعا نشده بود، اختلاف معنی داری وجود دارد.

آگاهی جمعی

بر اساس مطالعات دکتر پیرسال " Pearsall "، میان افرادی که بدون برقراری ارتباط در یک اتاق نشسته اند از طریق چاکرای قلب(مرکز انرژی مربوط به عواطف و احساسات خالص) تبادل انرژی صورت می گیرد. این تبادل به صورت انعکاس عواطف در قلب های تک تک افراد است. چنین ارتباط و تبادل انرژی، به وجود آورنده ی یک آگاهی جمعی یا گروهی است.

آگاهی به خودی خود انرژی محسوب می شود و در واقع آن چه که واقعیت ملموس فیزیکی را پدید می آورد همان آگاهی است؛ به خصوص هنگامی که به صورت جمعی گسترش یابد.

در هنگام دعا، آگاهی جمعی می تواند نیروی شفابخش عظیمی را ایجاد نماید. دکتر " Pearsall " فیزیک دان انگلیسی، دعا و نیایش گروهی را به اشعه لیزر تشبیه می کند که نیروی آن وابسته به هم زمانی و حالت تجمعی امواج آن است. بر اساس مطالعات دکتر "والتر وستون "، برآیند میدان های انرژی که به طور همزمان تولید می شوند، نسبت به تک تک این میدان ها، به صورت تصاعدی افزایش می یابد. برای مثال نیرویی که با دعا کردن هم زمان دو نفر به وجود می آید چهار برابر(2×2) نیروی تک تک آن ها است، در صورتی که اگر ده نفر با هم دعا کنند، قدرت آن صد برابر(10×10) بیشتر از زمانی می شود که هر کدام به تنهایی دعا می کنند.

مراکز انرژی

اشاره ای به مراکز انرژی و میدان های انرژی انسان می تواند به درک بهتر مطلب کمک نماید که بسیاری از روش های درمانی سنتی مشرق زمین نیز بر همین پایه استوار هستند.

میدان انرژی انسان از هفت لایه تشکیل شده که به صورت متوالی و در درون هم جای گرفته اند. نزدیک ترین لایه به بدن، لایه انرژی است، که از لحاظ شکل کاملاً مشابه فیزیک بدن است در این لایه هفت مرکز انرژی اصلی وجود دارد که به آن ها " چاکرا " گفته می شود.

چاکراها که در امتداد ستون فقرات قرار گرفته اند همانند گردبادهایی چرخیده و با مکیدن انرژی از میدان انرژی کیهانی، آن را به انرژی قابل استفاده توسط بدن تبدیل می کنند. این انرژی یا نیروی حیات، توسط کانال هایی در سراسر بدن انتقال یافته و منتشر می شود.

هر گونه عدم تعادل و مسدود شدن مسیر انرژی موجب ایجاد بیماری می گردد (تئوری که اساس طب سوزنی را نیز تشکیل می دهد).

این عدم تعادل انرژی را پیش از وقوع بیماری های جسمی هم می توان تشخیص داد. برای مثال برخی از پزشکان هندی با استفاده از نوع پیشرفته دوربین (Civilian)، ماه ها پیش از بروز علائم بیماری، با تشخیص آثار آن در لایه انرژی فرد قادر هستند وقوع بیماری را پیش بینی کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۱
زهرا اسکندری

درمان

دعا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی