مطالب ادبی و فرهنگی

سلام دوستان عزیز .به وبلاگم خوش آمدید .امید دارم از بخش های متنوع وب کمال استفاده رو ببرید

طرز تهیه فلافل

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵ ق.ظ

طرز تهیه فلافل عالی و خوشمزه و آسان

 


فلافل از غذاهای محبوب منه و هر چند وقت که نخورم هوسش رو میکنم. تهیه این غذا خیلی آسونه و همه به راحتی میتونن اون رو درست کنن. فلافل خیلی سریع هم آماده میشه و مقداری سبزیجات یک غذای عالی و به صرفه اس. ساندویج فلافل هم میتونه یه انتخاب مناسب  برای گردش های خونوادگی و پیکنیک باشه. در این مطلب طرز تهیه فلافل رو قرار دادم. میدونم که خیلی پرطرفداره و اکثرا دوسست خواهید داشت. حتما امتحان کنین.

فلافل آسان

مواد لازم برای تهیه فلافل

  • نخود ۳۰۰ گرم
  • پیاز یک عدد
  • جعفری نصف استکان
  • سیر ۳ حبه
  • آرد نخودچی دو قاشق غذا خوری
  • ادویه ( فلفل سیاه، زیره سبز و تخم گشنیز هر کدوم یه قاشق چای خوری رو باهم پودرو مخلوط میکنیم)
  • تخم مرغ ۱ عدد در صورت تمایل
  • نمک به مقدار لازم

 

نخود برای تهیه فلافل

طرز تهیه فلافل

برای تهیه فلافل نخود رو باید خیس بدیم. خیس خوردن نخود کمی طول میکشه، ولی اگر به نخود در حال خیس خوردن مقداری نمک اضافه کنیم زمان خیس خوردنش نصف میشه و در عرض دو سه ساعت نخود آب رو به خودش جذ ب می کنه. برای همه حبوبات میشه از این رو استفاده کرد. این و واسه وقتایی گفتم که عجله داریم و از قبل فکرشو نکردیم. راحت ترین راه اینه که بعد از خیس خوردن نخود، اون رو به همراه پیاز و سیر و ادویه و جعفری داخل میکسر یا همون مخلوط کن بریزیم و خلاص.

فلافلولی اگر در دسترستون نبود مبتونین نخود رو چرخ کنین و به همراه سیر و پیاز رنده شده و جعفری خرد شده ورز بدین. برای میکس هم لازم نیست خیلی مواد رو له کنیم.  بعد از میکس کردن، آرد رو اضافه میکنیم. تخم مرغ رو هم به مواد اضافه میکنیم و مواد رو خوب ورز میدیم.بعد هم به شکل توپ در میاریم و در روغن سرخ میکنیم.

 

فوت و فن های پخت فلافل

بعضی ها تخم مرغ رو به فلافل اضافه نمیکنن و به تهیه اون تا همین مرحله بسنده میکنن ولی به نظر من تخم مرغ باعث شکیل شدن فلافل میشه و به اون زیبایی میده. همچنین از خشک شدنش جلوگیری میکنه. ولی باز انتخاب با خودتونه.

نکته دیگه در مورد فلافل اینه که متاسفانه فلافل رو باید در روغن زیاد سرخ کرد تا هم زیبا تر بشه و هم یکدست پخته بشه. ولی میتونین در انتها با حوله مخصوص روغنش رو بگیرید.و می تونید فلافل رو در یک ظرف مثل روغن داغ کنی کوچک وبا ارتفاع زیادی است  سرخ کنید که روغن کمتری استفاده بشه ومانع پخش شدن روغن بشه.

ادویه هایی که در بالا گفته شد، ادویه های اصلی فلافل هستن و پیشنهادم اینه که حتما از همشون در فلافلتون استفاده کنین تا طعم عالی رو که شایستش هست بگیره.

بر گرفته از آموزش هنرآشپزی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۴
زهرا اسکندری

فلافل

نظرات  (۱)

عالی بود ممنون از شما

پاسخ:
,سلام و وقت به خیر
ببخشید بعد از مدت ها دوباره وارد وبلاگ شدم
این مدرسه جنب شهرداری قدیم بود تو یه کوچه انتها اون بود
اول و روبرو کوچه هم مغازه آقای یار محمودی بود به نام حسین اسماعیل

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی